5. maaliskuuta 2013

Kevät esillä




Kun menet kauppaan, välitätkö myymälän visuaalisuudesta. Kiinnitätkö huomiota näyteikkunaan, sisääntulon esillepanoihin tai ylipäätään myymälän siisteyteen. Enkä tarkoita sotkuisuutta tai roskia lattialla, vaan selkeitä ja järjestyksessä olevia pöytiä, hyllyjä ja myyntitelineitä.

Kiinnitätkö huomiota siihen, mikä herätti mielenkiintosi ja sai sinut menemään sisään myymälään. Kiinnitätkö huomiota siihen, mikä saa sinut ostamaan jotain tai vaihtoehtoisesti jättämään ostamatta.

Mietitkö miksi myymälä on viihtyisä. Miksi tunnet itsesi tervetulleeksi. Tai miksi myymälä vaikuttaa laadukkaalta.






  • Mikä luo ensivaikutelman myymälästä.
  • Mitä on myymälän parhaalla paikalla. Miten myymälän tyyli näkyy. Miten myymälä erottuu kilpailijoistaan.
  • Mikä tekee esillepanoista ajankohtaisen. Kuinka usein ne rakennetaan uudestaan.
  • Mikä tekee esillepanosta visuaalisesti kauniin. Kuinka siinä yhdistetään erilaisia tuotteita. Mikä on sopiva määrä kutakin tuotetta.
  • Mikä on päätuote. Ja mitä ovat käyttöyhteystuotteet. Miten asiakkaan ostopäätöstä helpotetaan.

Vaikuttaako myymälän siisteys ja esillepanot ostopäätökseesi. Huomaatko viihtyväsi myymälässä pidempään. Ja löytäväsi paremmin tuotteita, jos esillepanot ovat mielenkiintoisia ja houkuttelevia. Jos niihin on panostettu ja panostetaan.

Mietitkö tälläsiä asioita asioidessasi kaupoissa asiakkaana. Tai mietitkö niitä omassa myymälässäsi.






*       *       *




Kuvat ovat Pirilän Kukkatalosta Tuusulasta (klik). Sisääntulossa on myös paikka lahjakortin arvonnalle.
Kukkatalossa oli somistettu neljä erilaista, hurmaavan keväistä pöytää, joista saa valita mieleisensä arpakuponkiin. Käykäähän inspiroitumassa keväästä!




*       *       *

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiinnostavia kirjoituksia: