24. toukokuuta 2012

Kynä ja kirjekuori

 
 

Näyteikkuna herättää ajatuksia. Sen pitääkin. Kaikessa yksinkertaisuudessaan se kertoo asiakkaalle mitä on tarjolla, mitä on näytillä ikkunassa. Se luo mielikuvia tuotteista, viestii tunnelmia. Se houkuttaa, ehkäpä jopa helpottaa asiakkaan ostopäätöstä.

Mitä. Miksi. Ja miten. Tyhjä kirjekuori täyttyi ajatuksenvirrasta, puran ajatuksiani näyteikkunasta.
Näyteikkuna on:
  • huomionherättäjä. Sen pitää pysäyttää ohikulkija, jäädä mieleen ja herättää mielenkiinto. 
  • yrityksen käyntikortti. Se viestii yrityksen liikeideaa ja vahvistaa mielikuvaa yrityksestä, imagoa.
  • osa yrityksen visuaalista markkinointia. Yhteneväinen ilme näyteikkunasta myymäläsisustukseen ja esillepanoista mainosmateriaaliin rakentavat ja vahvistavat yrityksen liikeideaa.
  • toimii myynninedistäjänä. Sen tärkein tavoite on saada asiakas liikkeeseen, ostoksille.
  • auttaa erottumaan kilpailijoista. Vaihtuva, ajankohtainen ja kiinnostava esillepano näyteikkunassa erottuu muista.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiinnostavia kirjoituksia: